Najgorsze zwroty pasywno-agresywne według Amerykanów

Powiedzmy, że zapomniałeś życzyć swojemu przyjacielowi szczęśliwych urodzin. Kiedy widzisz ich i przepraszasz, oni obdarzają się napiętym uśmiechem i mówią: "Nie, nie jestem zły!", ale dalej zachowują się zimno i z dystansem. Pomimo twoich prób rozmowy przez problem, odmawiają uznania swoich uczuć. Ten przyjaciel, niezależnie od tego, czy zdaje sobie z tego sprawę, czy nie, wykazuje pasywno-agresywne zachowanie.

Zachowanie bierno-agresywne przybiera różne formy, ale zawsze odnosi się do kogoś, kto pośrednio wyraża negatywne uczucia, zamiast otwarcie się do nich odnieść. Wyrażenia te mogą przejawiać się werbalnie, np. przyjaciel zaprzecza swojemu gniewowi, lub poprzez działania, np. unikanie. Niestety, bierna agresja utrudnia skuteczną komunikację lub produktywne rozwiązywanie konfliktów.

Niedawno przeprowadziliśmy ankietę wśród ponad 1200 osób na temat ich doświadczeń z pasywno-agresywną komunikacją i zachowaniami. Poprosiliśmy ich również o uszeregowanie najbardziej pasywno-agresywnych zwrotów w języku angielskim, w takich miejscach jak praca, zwykła rozmowa i online.

Kluczowe wnioski

  • Według Amerykanów, najbardziej pasywnie agresywnymi osobami są ich współpracownicy (20%), matki (18%) i przyjaciele (16%)..
  • Najgorsze pasywno-agresywne zwroty, które możesz powiedzieć to "Jesteś zbyt wrażliwy," "Dlaczego tak się denerwujesz?" i "Bez obrazy, ale...".
  • 73% doświadcza pasywno-agresywnej komunikacji w pracy; a 52% z nich doświadcza jej co najmniej raz w tygodniu.
  • W pracy, trzy z najbardziej pasywno-agresywnych zwrotów to "jak bez wątpienia wiesz...", "na przyszłość" i "przyjazne przypomnienie".
  • 69% uważa, że ludzie są bardziej pasywnie-agresywni online niż osobiście.

Kto jest najbardziej pasywno-agresywny?

Według naszej ankiety, 99% Amerykanów doświadczyło, że ktoś jest pasywnie agresywny. Podczas gdy możesz łatwo zidentyfikować inne osoby zachowujące się w sposób pasywno-agresywny, trudniej może być zastanowić się nad własną niezdolnością do omówienia trudnych uczuć. Mimo to, 82% przyznaje, że sami są pasywno-agresywni.

Najbardziej pasywnie agresywnymi osobami, według Amerykanów, są ich współpracownicy (20%), matki (18%) i przyjaciele (16%). Patrząc na regiony Stanów Zjednoczonych, północny wschód i południe Północny Wschód i Południe (33%), chociaż różnice pomiędzy regionalnymi stylami komunikacji i zwrotami mogą być łatwo postrzegane jako pasywno-agresywne bez kontekstu. Na przykład kultura grzecznościowa na Południu może być postrzegana jako fałszywa grzeczność dla kogoś z innego regionu.

W rzeczywistości, fałszywa uprzejmość jest oceniana jako najgorszy przykład zachowania pasywno-agresywnegowedług 24% respondentów. Inne zachowania zaliczane do najgorszych to udawana lub udawana niewinność (17%) i uzbrojona życzliwość (14%). Ludzie używają weaponized kindness będąc nadmiernie uprzejmym jako taktyka manipulacji.

Ogólnie, 83% respondentów wskazało, że zakończyłoby związek, gdyby druga strona była konsekwentnie pasywno-agresywna.

Najgorsze zwroty pasywno-agresywne w rankingu

Ton i kontekst pomagają rozszyfrować, czy ktoś jest pasywno-agresywny, a respondenci ocenili następujące zwroty, wypowiedziane w pasywno-agresywnym tonie, jako najgorsze do usłyszenia.

Pięć najgorszych pasywno-agresywnych zwrotów w języku angielskim to:

  1. "Jesteś zbyt wrażliwy".
  2. "Dlaczego tak się denerwujesz?"
  3. "Bez urazy, ale..."
  4. "Whatever-"
  5. "Jeśli to jest to, co chcesz zrobić...".

Respondenci ocenili jako najgorsze wspólne wątki wśród tych zwrotów, m.in. przerzucanie winy ("jesteś zbyt wrażliwy" i "dlaczego tak się denerwujesz?") uzyskało 26%, bycie osądzającym lub protekcjonalnym ("bez urazy, ale..." i "jeśli to jest to, co chcesz zrobić...") uzyskały 16%, a zaprzeczanie złości ("nieważne") otrzymując 15%. Wszystkie te zwroty, wypowiedziane w sposób pasywno-agresywny, dają do zrozumienia, że to, co mówi i czuje rozmówca, to nie to samo.

Ponad połowa Amerykanów jest pasywno-agresywna w pracy

Wielu Amerykanów używa mediów społecznościowych, aby żartować z tego, że komunikacja w miejscu pracy jest pasywno-agresywna. Poza tym, że biznesowe idiomy i zwroty notorycznie przekazują niejasne znaczenia, niektórzy z Twoich kolegów mogą polegać na komunikacji pasywno-agresywnej, ponieważ bezpośrednie okazywanie złości lub frustracji klientowi, współpracownikowi lub szefowi nie jest postrzegane jako profesjonalne.

To może wyjaśniać, dlaczego 73% Amerykanów zgłasza, że doświadcza biernej agresji w pracy, i nie jest to rzadkie zjawisko. Spośród tych, którzy doświadczyli jej w miejscu pracy, 52% spotyka się z bierną agresją co najmniej raz w tygodniu.

Patrząc dalej, 52% Amerykanów przyznaje się do bycia pasywno-agresywnym w pracy. Źródłem problemu może być to, że 39% osób nie czuje się swobodnie, aby bezpośrednio wyrażać swoje uczucia, gdy są w pracy. Ale nawet jeśli to robią, mogą nie zostać dobrze odebrane w miejscu pracy. W rzeczywistości 38% uważa, że ich miejsce pracy zachęca do pasywno-agresywnej komunikacji.

Mimo że jest to powszechne, osoby w miejscu pracy nie życzą sobie pasywno-agresywnej komunikacji. Według naszej ankiety, 47% Amerykanów odeszłoby z pracy, gdyby współpracownik, klient lub menedżer był stale pasywno-agresywny. Kobiety (51%) były znacznie bardziej skłonne zrezygnować z pracy z powodu pasywnej agresji niż mężczyźni (42%). Członkowie pokolenia Z (51%) i Millenialsi (48%) byli bardziej skłonni do rezygnacji z pracy niż Baby Boomers (43%) i pokolenie X (44%).

Najbardziej pasywno-agresywne rzeczy mówione w pracy

Możesz mieć problem z rozeznaniem, jaki jest najlepszy sposób na odpowiednią komunikację w pracy, ale według naszych respondentów, poniższe pasywno-agresywne zwroty plasują się jako najgorsze do usłyszenia w środowisku zawodowym.

Pięć najgorszych pasywno-agresywnych zwrotów w pracy to:

  1. "Jak bez wątpienia zdajesz sobie sprawę..."
  2. "Dla przyszłego odniesienia"
  3. "Przyjacielskie przypomnienie"
  4. "CC'ing [mój szef] dla widoczności"
  5. "Per my last email"

Patrząc na te zwroty, można wykryć nutę frustracji lub braku przejrzystości w każdym z nich. Często w środowisku zawodowym, kiedy klienci nie oddzwaniają do Ciebie, lub Twój współpracownik każe Ci powtarzać rozmowę, którą odbyłeś milion razy, może być trudno powiedzieć dokładnie, co czujesz. Jeśli zdarzyło Ci się użyć jednego z tych zwrotów, być może istnieje sposób, aby być bardziej przejrzystym w kwestii swoich uczuć.

Dla zabawy, stworzyliśmy listę najczęstszych imion pasywno-agresywnych współpracowników, według naszych respondentów: Dla mężczyzn są to John, Bill i Bob, a dla kobiet Jen, Mary i Heather.

Czy pasywno-agresywna komunikacja jest gorsza w sieci?

Ponieważ języka ciała nie da się odczytać, a ton jest trudny do zmierzenia, przekazywanie wiadomości online i osobiście powoduje zupełnie inne efekty. Komunikacja w sieci może sprawiać wrażenie odrębnego języka, co dodaje kolejną warstwę pasywnej agresji.

Według 69% respondentów, ludzie są bardziej pasywnie agresywni online (w e-mailach, tekstach i na mediach społecznościowych) niż osobiście. Podczas autorefleksji, 44% przyznaje się do bycia bardziej pasywno-agresywnym w sieci.

Szczególnie w przypadku SMS-ów łatwo jest być postrzeganym jako pasywno-agresywny. Jeśli chodzi o SMS-y, 44% twierdzi, że jednowyrazowe odpowiedzi sprawiają, że teksty są najbardziej pasywno-agresywne. Respondenci uważają, że bycie "pozostawionym na czytaniu" (28%) i reagowanie na wiadomość, ale nie odpowiadanie na nią (17%) to ruchy pasywno-agresywne.

Jeśli starasz się unikać bycia pasywno-agresywnym przez tekst, rozważ unikanie następujących najbardziej pasywno-agresywnych tekstów, uszeregowanych:

  1. "K"
  2. "Nevermind"
  3. "???"
  4. "Dobrze"
  5. "Sure"
  6. "Yup"
  7. "Ha"
  8. "No worries"
  9. "IDK"

Wniosek

Bądź bezpośredni z każdym, kogo podejrzewasz o bycie pasywno-agresywnym. Możesz spokojnie wskazać na ich zachowanie i zaprosić ich do podzielenia się tym, jak naprawdę się czują. Jeśli nie zareaguje dobrze lub konsekwentnie będzie powtarzać to zachowanie, usuń się ograniczając czas spędzany z tą osobą lub spróbuj mediować z osobą trzecią, np. z działem kadr lub doradcą.

Nauka bezpośredniej komunikacji może nie być łatwa na początku, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony. Możesz mieć wrażenie, że uczysz się uczenie się angielskiego po raz pierwszy, ale na dłuższą metę Twoje relacje i miejsce pracy będą dzięki temu lepsze.

Metodologia: W dniach 23 i 23 kwietnia 2022 roku przeprowadziliśmy ankietę wśród 1264 osób na temat ich doświadczeń z pasywno-agresywną komunikacją i zachowaniami. 50% respondentów zidentyfikowało się jako mężczyźni, 48% jako kobiety, a 2% jako osoby niebinarne. Spośród respondentów 14% należało do pokolenia Baby Boomer, 25% do pokolenia X, 45% do Millenialsów, a 16% do pokolenia Z.

Autor

Mariusz Duszyński

Redakcja tlumaczeniabezbiura.pl